Δευτέρα 11 Ιουνίου
Μουσείο Μπενάκη Κτίριο οδού Πειραιώς
19:00 – 20:00
Η υπόθεση του ενενηντάχρονου Βαρκελονέζου Ενρίκ Μάρκο έκανε το γύρο του κόσμου παρουσιάζοντας αυτό το μυθιστορηματικό πρόσωπο ως απατεώνα ολκής και τρισκατάρατο. Ο Χαβιέρ Θέρκας προσεγγίζει σε αυτό το θρίλερ, που είναι επίσης και ένα συμπόσιο με πολλά εδέσματα -αφήγηση, χρονικό, δοκίμιο, βιογραφία και αυτοβιογραφία- το αίνιγμα του ήρωα. Αναδρομή σε έναν αιώνα Ιστορίας της Ισπανίας και βουτιά στα τρίσβαθα του είναι μας: στην απέραντη ικανότητά μας για αυταπάτη, στη συμβατικότητά μας, στα ψέματά μας, στην ακόρεστη δίψα μας για στοργή και στις αντιφατικές μας ανάγκες για μύθο και πραγματικότητα.
Με τον συγγραφέα συνομιλούν η δημοσιογράφος Μικέλα Χαρτουλάρη, η μεταφράστρια Γεωργία Ζακοπούλου και ο συγγραφέας Θεόδωρος Γρηγοριάδης.
* Στα ισπανικά και τα ελληνικά
Με την υποστήριξη της Accion Cultural Espanola και των Εκδόσεων Πατάκη και υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ισπανίας και του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας
απόσπασμα
Σελίδα 401:
"Τι είναι η βιομηχανία της μνήμης; Μια επιχείρηση. Τι παράγει αυτή η επιχείρηση; Ένα υποκατάστατο, μια υπο βάθμιση, μια εκπόρνευση της μνήμης· επίσης μια εκπόρνευση, μια υποβάθμιση και ένα υποκατάστατο της ιστορίας, επειδή, στα χρόνια της μνήμης, η μνήμη καταλαμβάνει σε μεγάλο βαθμό τον χώρο της ιστορίας. Ή, με άλλα λόγια, η βιομηχανία της μνήμης είναι για την αυθεντική ιστορία ό,τι είναι η βιομηχανία της διασκέδασης για την αυθεντική τέχνη· και, με τον ίδιο τρόπο που το αισθητικό κιτς είναι το αποτέλεσμα της βιομηχανίας της διασκέδασης, το ιστορικό κιτς είναι το αποτέλεσμα της βιομηχανίας της μνήμης. Ιστορικό κιτς, τουτέστιν ιστορικό ψεύδος".
"Τι είναι η βιομηχανία της μνήμης; Μια επιχείρηση. Τι παράγει αυτή η επιχείρηση; Ένα υποκατάστατο, μια υπο βάθμιση, μια εκπόρνευση της μνήμης· επίσης μια εκπόρνευση, μια υποβάθμιση και ένα υποκατάστατο της ιστορίας, επειδή, στα χρόνια της μνήμης, η μνήμη καταλαμβάνει σε μεγάλο βαθμό τον χώρο της ιστορίας. Ή, με άλλα λόγια, η βιομηχανία της μνήμης είναι για την αυθεντική ιστορία ό,τι είναι η βιομηχανία της διασκέδασης για την αυθεντική τέχνη· και, με τον ίδιο τρόπο που το αισθητικό κιτς είναι το αποτέλεσμα της βιομηχανίας της διασκέδασης, το ιστορικό κιτς είναι το αποτέλεσμα της βιομηχανίας της μνήμης. Ιστορικό κιτς, τουτέστιν ιστορικό ψεύδος".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου