Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012

Μαθήματα δημιουργικής γραφής ;


Yesterday was the start of the winter quarter at UC, and, as a warm-up exercise for my first class, I used this writing prompt: “an affair has been discovered.” The point is to get students to think about who is telling the story (the cheater? the cheated-upon, the cheated-with?), the details of the discovery (how was the affair revealed? a nosey neighbor? a jealous husband?), the purpose of the story (is it a simple confession? a plea for forgiveness? a justification? a piece of gossip one character shares with another?), and its intended recipient (a priest? a divorce lawyer? one of the people involved in the affair?). These kinds of choices can have a significant effect on the shape of the narrative.

Ιδού ένα δείγμα διδασκαλίας δημιουργικής γραφής μιας Αμερικανίδας συγγραφέως.Κυρία μου, αντί να σας πληρώνουν οι φοιτητές για να μάθουν όλα αυτά, δώστε στους μαθητές σας να διαβάσουν τους "Αδελφούς Καραμάζοφ" και θα δουν τι σημαίνει πρωτοπρόσωπη αφήγηση και πολυφωνική μαζί.
Οι μεγάλοι συγγραφείς έγιναν μεγάλοι και κλασικοί με διάβασμα και γράψιμο, όχι με σπουδές....





Δεν υπάρχουν σχόλια: