Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009

ΒΗΜΑ

on air

Κοσμάς Βίδος | Αθήνα - Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009


▅ ΠΑΝΕΘΝΙΚΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ


Ολη η τηλεοπτική φτήνια της εβδομάδας που πέρασε συμπυκνωμένη σε ένα πλάνο: Η Εφη Θώδη να καταφθάνει στα μπλόκα των αγροτών και σκαρφαλωμένη αδέξια πάνω σε ένα τρακτέρ να δίνει το σύνθημα για την επανάσταση, δηλώνοντας «εμείς οι βλάχοι όχι όπου λάχει!». Εμείς όμως, οι τηλεθεατές όπου λάχει και με όποιον λάχει, σε μια τηλεόραση-οικόπεδο της κάθε Θώδη. Σε ένα ΜΜΕ που από Μέσον Μαζικής Ενημέρωσης μετατράπηκε σε Μέσον Μαζικού Εμπαιγμού και μας κοροϊδεύει κατάμουτρα.

Αδειάζοντας στα σπίτια μας, στις ζωές μας, χυδαιότητα που τρομάζει.

Γιατί είναι άγριο τα κανάλια να ευτελίζουν και να γελοιοποιούν τον αγώνα των απελπισμένων που επιχειρούν- και με πράξεις ακραίες όπως το κλείσιμο των δρόμων- να ακουστούν, «καπελώνοντάς» τον με τα απερίγραπτης ανοησίας σόου της Θώδη. ΄Η βγάζοντας άλλο ένα «φρούτο» της τηλεοπτικής εξαθλίωσης, μια κάποια Πετρούλα που μερικά χρόνια πριν δεν θα την προσελάμβαναν ούτε ως μουγκή «τσαούσα» του Γιώργου Μαρίνου στο «Ciao Αntenna», να απευθύνει έκκληση στον Πρωθυπουργό της χώρας «για τους αγρότες μας, κύριε πρωθυπουργέ μου, που κρυώνουν στα μπλόκα!». Είναι δυνατόν να αντιμετωπίζουμε οτιδήποτε συμβαίνει σε αυτή τη χώρα με την ίδια διάθεση χαβαλέ; Μόνο ως χαβαλέ μπορώ να εκλάβω και αυτό που είδα το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης στο Αlter: τις τρεις χάριτες της τηλεσάχλας Νανά Παλαιτσάκη, Σταματίνα Τσιμτσιλή και Φαίη Σκορδά να αφήνουν την Πόπη Μαλιωτάκη, τον Χάρη Σιανίδη, τη Ρούλα Βροχοπούλου (μυστηριώδη πλάσματα της ελληνικής υπο-showbiz στα οποία ειδικεύονται) και να συζητάνε φορώντας το πιο σοβαρό ύφος τους για τα κυκλώματα παιδεραστίας. Αυτό, μέσα από μια εκπομπή με τον ανόητο τίτλο «Πολύ μπλα μπλα»!

Πόσο, αλήθεια, μπλα μπλα χρειάζεται για να εξαργυρωθεί τηλεοπτικώς η τραγωδία των βρεφών που έπεσαν στα χέρια όσων εμπλέκονται στην ανατριχιαστική υπόθεση;

Πολύ, πάρα πολύ. Οχι μόνο στη μεσημεριανή αλλά και στην πρωινή ζώνη όπου οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι μπλαμπλάδες ξαναβγήκαν για να μας φλομώσουν στις βλακείες. Αλλά και για να σπείρουν εκ νέου τα ζιζάνιά τους, ελπίζοντας πιθανώς ότι θα έβρισκαν εύφορο έδαφος- τι πιο εύφορο από την κοπριά που έχει γεμίσει τα στούντιο τα τελευταία χρόνια;- για να βλαστήσουν.

Ξανακούσαμε λοιπόν τις αποτρόπαιες απόψεις του Γιάννη Ντάσκα για επαναφορά της θανατικής ποινής. Ακούσαμε και ιερείς πρόθυμους να συζητήσουν μαζί του το θέμα, αντί να τον κατακεραυνώσουν.

Οπως ακούσαμε και ρεπόρτερ που έχουν γράψει ιστορία και οι οποίοι απολάμβαναν τον σεβασμό όλων, προτού εμπλακούν με την τηλεόραση, να λένε τη μία ανοησία μετά την άλλη. Παρόμοιες ανοησίες δεν είχαμε ακούσει από το στόμα τους και όταν βρισκόταν σε εξέλιξη η απαγωγή του Περικλή Παναγόπουλου;

Μπρος βλακεία- πίσω χυδαιότητα. Και τούμπαλιν. Αυτό παρέχει η ελληνική τηλεόραση σήμερα. Με τη Θώδη να ηγείται του αγώνα για ακόμη μεγαλύτερη βλακεία, ακόμη περισσότερη χυδαιότητα. Αν και είναι άδικο να φορτώνουμε όλο το φταίξιμο στην εν λόγω ή σε τηλεπερσόνες σαν αυτήν, οι οποίες απλώς σε μια εποχή αισθητικών και ηθικών εκπτώσεων άδραξαν την ευκαιρία και βγήκαν μπροστά.

Τι να ζητήσεις από εκείνες όταν βλέπεις ακόμη και τις πνευματικές μονάδες αυτού του τόπου, αντί να αντισταθούν στην επιδημία ξεφτίλας να συμμετέχουν με ενθουσιασμό; Αναφέρομαι βεβαίως (και) στον Μάνο Ελευθερίου, τον τελευταίο άνθρωπο που περίμενα να δω καλεσμένο στο «Ολα 9» του Θέμου Αναστασιάδηεκπομπή που ανέδειξε τη Σάσα Μπάστα και τη Γωγώ Μαστροκώστα. Επρόκειτο για ό,τι πιο αποκαρδιωτικό έχω παρακολουθήσει στη μικρή οθόνη τους τελευταίους μήνες. Εκτοτε σκέπτομαι ότι μπορεί και να αδικώ τη Θώδη και την Πετρούλα με αυτά που γράφω. Η πρώτη βρήκε έπειτα από πολλά χρόνια ταλαιπωρίας στα ανά την Ελλάδα πανηγύρια μια ευκαιρία να βγάλει πιο ξεκούραστα μερικά χρήματα... Η άλλη βρήκε την καλύτερη δουλειά που θα μπορούσε να της τύχει δεδομένων των (ας μην τα σχολιάσουμε) προσόντων της... Ο Ελευθερίου όμως; Τι άλλο απέδειξε με την παρουσία του στο «Ολα», αν όχι ότι όλα ξεπουλιούνται εν ονόματι της τηλεοπτικής δημοσιότητας;

7 σχόλια:

  1. Η Κική Δημουλά με τη γούνα απέναντι στην Βίκυ Φλέσα πριν λίγες μέρες για καλό βγήκε;

    Απλά η Φλέσα δεν είναι υπόδικος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατανόηση και συμπόνοια (ίσως).
    Μεγάλοι άνθρωποι είναι, που πιθανώς υποφέρουν από μοναξιά, κι αντί να είναι βιδωμένοι απέναντι στον τέταρτο τοίχο, όπως τόν λένε στο αμέρικα, θέλησαν να περάσουν από πίσω του - απ' αυτή την άποψη, του μωρίς μπλανσό και ελαχίστων άλλων εξαιρουμένων, ουδείς αναμάρτητος.
    Το ζήτημα είναι - γιατί επιμένουμε να ασχολούμαστε με αποκαθηλώσεις και πράγματα που μάς εκνευρίζουν; Δεν έχουμε τίποτα μα τίποτα άξιο λόγου να θεοποιήσουμε, έστω προσωρινά, και να το λατρέψουμε κατ' ιδίαν;
    Η τηλεόραση εξάλλου απ' τα γεννοφάσκια της εμπορεύεται δημόσια λατρεία και μόνον, οπότε το να μάς γκρεμίζει ιδιωτικά είδωλα και να τσαντιζόμαστε είναι λίγο σα να τα παίρνουμε μ' ένα εξαμηνίτικο βρέφος που όλο τρώει, ρεύεται, κατουριέται και χέζεται πάνω του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα τους αναλάβει τώρα ο Αρανίτσης στη "Βιβλιοθήκη" ...σε συνέχειες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για μένα άλλη η Δημουλά των δημοσίων σχέσεων κι άλλη η Δημουλά του "Χαίρε ποτέ" . Το έργο αυτονομείται και ακολουθεί τη δική του πορεία ανά τους αναγνώστες .Το ίδιο και με όλους του άλλους δημιουργούς που ενδεχομένως μας απογοητεύουν με τις εμφανίσεις τους ή τις δηλώσεις τους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έκανε καλά ο Ελευθερίου που πήγε στο Όλα;

    Λοιπόν...

    Αυτό έκανε καλό στο image της εκπομπής και του παρουσιαστή του, γιατί έδειξε ότι έχει επίπεδο.
    Έκανε κακό στο image του Ελευθερίου, γιατί τον κράζουμε.
    Έκανε καλό σε όλους αυτούς που τον είδαν, γιατί εκτός από την Μαστροκώστα είδαν και λίγο Ελευθερίου.
    Έκανε καλό στον Παπαγεωργίου, γιατί θα πουλήσει μερικά βιβλία παραπάνω.
    Έκανε καλό σε μας, γιατί το μη στερεότυπο μας σόκαρε και μας έβαλε σε σκέψεις.

    Τελικό αποτέλεσμα: 4-1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. νομίζω ότι δεν είναι κακό να βγαίνει κανείς στην τηλεόραση.
    αρκεί να ξέρεις σε ποιον απέναντι στέκεσαι...

    είναι ζήτημα ήθους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ολα σωστά τα παραπανω, συν ένα ακόμη:
    Νομίζω έχει αρχίσει να το "χάνει" ο Ελευθερίου...
    Χασκογέλαγε κι όλας ο κακομοίρης
    :-(
    (Αυτή είναι η καλή εκδοχή)
    Φ.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διώνη Δημητριάδη 10 Κριτικές Αναγνώσεις από τη σύγχρονη Πεζογραφία

                 fractal 10/12/24 Γράφει η  Διώνη Δημητριάδου  //         Θεόδωρος Γρηγοριάδης, Ελσίνκι, εκδόσεις Πατάκη, 2024 Την ιστορία τ...