Στρέλλα
- Το αν η «Στρέλλα» έχει μια σοβαρή σεναριακή δομή οφείλεται στο γεγονός ότι το σενάριο γράφτηκε από κοινού από τον σκηνοθέτη Πάνο Κούτρα και τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη, με τον οποίο είχαν συνεργαστεί και στην «Αληθινή ζωή» το 2004. Ο Ευαγγελίδης είναι συγγραφέας τριών μυθιστορημάτων, μεταφραστής λογοτεχνίας και ειδικά από τα γιαπωνέζικα των έργων του Καβαμπάτα, Ογκάουα κ.α. έχει όμως γυρίσει και μια ντοκιμαντερίστικη ταινία Chip & Ovi (2007)
- Χρόνια μετά την πρωταγωνίστρια στην «Ευδοκία» είχα να δω μια φυσιογνωμία να παίζει και να μην θέλω να πάρω τα μάτια μου από πάνω της, πέρα από το παίξιμο. Κοινό και των δύο ότι ήταν ερασιτέχνες ηθοποιοί άρα δεν μορφώθηκαν σε θεατρικές σχολές ούτε ούρλιαζαν κάθε μέρα σε ελληνικές τηλεοπτικές σειρές.
- Πολλές γυναίκες μέσα στην αίθουσα προβολής σε μια ταινία όπου έπαιζαν μόνον άντρες αλλά μιλούσε για όσα απασχολούν τις γυναίκες, τον έρωτα, τις σχέσεις. Σε αντίθεση με τον Αλμοντόβαρ που χρησιμοποιεί τις ηρωίδες του ως drag queens ο Κούτρας έβαλε τις «βασίλισσες» να υποδυθούν τις ηρωίδες.
- Η σχεδόν καθολική αποδοχή της ταινίας είναι θετικό. Όλοι όμως λένε τα ίδια λόγια και με μια ένταση ότι «μπορούν να την αποδεχτούν», να «υπερβούν τα όρια του politically correct λόγου τους» ωσάν η τόλμη να είναι δική τους και όχι της ταινίας.
- Στην Athens Review of Books –Αθηναϊκή Επιθεώρηση του Βιβλίου, στο 3ο τεύχος, που μόλις κυκλοφόρησε, δημοσιεύεται ένα εκτενές καταπληκτικό άρθρο του Δημήτρη Παπανικολάου με τίτλο «Στρέλλα, μια ταινία για όλη την οικογένεια» που φωτίζει με τον προβολέα της θεωρίας την ταινία αποδίδοντάς της τα δέοντα. Ο Παπανικολάου είναι Λέκτορας Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Από εκεί αντιγράφω: «Οικογένεια είναι αυτοί με τους οποίους αποφασίζουμε να δέσουμε τα συναισθήματά μας ΄ η βαριά μνήμη του παρελθόντος, της «φύσης» και της «καταγωγής», μόνο έτσι ακυρώνεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου